Open Dag SV De Raadsheer

Komende zondag 25 september is het weer zover. Schaakvereniging De Raadsheer organiseert dan weer zijn open dag. In de bovenzaal van HCR De Roskam kunt u tussen 10 en 12 uur geheel vrijblijvend komen kijken naar wat De Raadsheer allemaal te bieden heeft. Van gevorderde thuisschaker tot de jonge beginneling: iedereen is welkom bij De Raadheer.

Elke zondagochtend en dinsdagavond worden er schaaklessen gegeven aan de jeugd. Aan de hand van de bekende “stappen-methode” krijgen kinderen begrijpelijk en snel het schaken onder de knie. Door eenvoudige diagrammen in hun stappenboekje leren ze de spelregels en kunnen ze thuis oefenen. Ook is er de mogelijkheid om thuis op de computer nog wat extra’s te doen. Op zondag wordt ook de jeugdcompetitie gespeeld waar alle geleerde stof in de praktijk kan worden gebruikt.

Dat er goede spelers uit de jeugdopleiding komen, kon Jac Hereijgers afgelopen competitieronde merken. In groep 4 speelde jeugdlid Willem van Oorschot zijn 2e wedstrijd bij de senioren tegen Jac en won knap! Ook jeugdlid Damien Verhaeren kon een punt mee naar huis nemen na winst op Corrie Daamen.

In groep 3 zagen we nog twee jeugdleden geweldig presteren. Robbe Nooyens won van Ron Been en zijn broertje Sander Nooyens pakte de winst tegen Arno van den Hoogen. De jeugd is goed begonnen aan de competitie! Bij de oudere jeugd wist Pascal Roos te winnen van Jacques Kokshoorn. Mark Schraets staat bovenaan na winst op Herman Krijnen.

Luuk van Dongen was de verrassing van de avond. Hij speelde remise tegen titelkandidaat Jos van Ginneken. Het bleek kenmerkend voor deze ronde in groep 2. Zowel Jan Vriends en Naomi Han als René Roks en Kees van Erk deelden de punten. Alleen André van de Laar kon, ten koste van Adrie Domen, een overwinning op het bord toveren.

Hans van der Linden liet blijken dat hij niet alleen op papier favoriet is voor de titel. Hij versloeg Leo Rietveld en pakte daarmee zijn tweede overwinning. Nog een titelkandidaat is Niek Oostvogels. Hij kwam in actie tegen Willem de Kort en won knap. Mitchell Matthijssen wilde zijn overwinning van vorige week weer overdoen. Jorrit Havermans stak daar een stokje voor en de heren kwamen remise overeen. Johan Goorden en John van Dijk bleken ook te zeer aan elkaar gewaagd en speelden remise. Kijk ook eens op onze Facebookpagina: www.Facebook.com/SVdeRaadsheer.