Programma jubileumjaar SV de Raadsheer 2019

Afgelopen maanden is de jubileumjaar commissie druk bezig geweest om een programma op te stellen om het 75 jarig jubileum te vieren. Waar we afgelopen zaterdag tijdens het snelschaaktoernooi het programma gepresenteerd hebben, hebben we hier ook alles op een rijtje gezet. Wij hopen dat jullie net zo enthousiast over het programma worden dan wij!

26 januari: Aftrapborrel

Tijdens deze activiteit zal het programma gepresenteerd worden en zal na afloop geborreld worden op het start van het jubileumjaar.

6 april: Uitwisseling met SV de Raadsheer Amsterdam

Tijdens deze activiteit zullen we naar Amsterdam afreizen om een schaaktoernooi te spelen tegen onze naamgenoot. Daarnaast zullen we ook rondleiding door Amsterdam krijgen om het een dag vullend programma te maken.

22 juni: receptie, jubileumfeest, groepsfoto en presentatie jubileumboek

Op deze dag zal het 75 jarig jubileum groots gevierd gaan worden. In de middag zal er een receptie plaatsvinden en in de avond zullen we het jubileumfeest vieren. De invulling voor die avond staat nog helemaal open en we zoeken nog vrijwilligers die over de invulling willen nadenken. Mensen die hiermee willen helpen kunnen zich melden bij Jorrit Havermans of mailen nog Havermansje@hotmail.com. Daarnaast staat die dag ook een verenigingsfoto op de planning waarbij we een foto willen maken waar de gehele club opstaat. Als laatste wordt op deze dag het jubileumboek gepresenteerd, waar teruggekeken wordt op de afgelopen 75 jaar. Hiervoor zijn we nog op zoek naar input, dus wil je nog stukjes schrijven over een gebeurtenis binnen de club of iets dergelijks, schrijf dan een stukje. Deze kun je sturen naar Havermansje@hotmail.com. Graag het stukje aanleveren met lettertype calibri 12, zodat het door de redactie sneller en gemakkelijker in elkaar gezet kan worden. Zoals je misschien al wel ziet, zijn er genoeg redenen om deze dag niet te missen.

12 oktober: “Grensstreek schaaktoernooi”

Op deze dag zal het Grensstreek schaaktoernooi weer opnieuw tot leven geblazen worden. Op deze dag zal een dagtoernooi plaatsvinden bij het Wapen, waarbij de bedoeling is om dit een jaarlijks terugkerend toernooi laten worden. De precieze invulling zal in de loop van het jaar bekend gemaakt worden.

December: Rondom het kerstboomtoernooi + Quiz

Tijdens het Rondom het kerstboomtoernooi zal de afsluiting van het jubileumjaar plaatsvinden. Zoals voorgaande jaren hebben we het traditionele toernooi waar we in teams weer tegen elkaar strijden. Dit jaar zal er echter een nieuw element toegevoegd worden, in de vorm van een quiz. De schaakrondes zullen afgewisseld worden met vragen over SV de Raadsheer en het jubileumjaar.

Januari 2020: presentatie fotoboek jubileumjaar

Na afloop van het snelschaaktoernooi volgend jaar (2020) zal het fotoboek gepresenteerd worden. Hiervoor zijn we nog op zoek naar fotograven die foto’s willen maken gedurende de activiteiten. Heb je hier interesse in, of heb je mooie foto’s, dan kun je mailen naar mitchellmatthijssen@home.nl.

20 januari: Aftrap

Tijdens de diploma uitreiking in januari zal het programma gepresenteerd worden en zal het plan voor de kindercorso wagen gepresenteerd worden.

8 maart: Schaakbioscoop “Lang leve de koningin”

Op deze vrijdagmiddag zal het Wapen verandert worden in een bioscoop en zal de film “lang leve de koningin” vertoond worden.

2 of 16 juni: buitenactiviteit

Op deze dag zal een buitenactiviteit in de vorm van verschillende spelletjes plaatsvinden. De precieze invulling volgt nog, maar we zijn nog op zoek naar vrijwilligers die willen helpen. Wil je hiermee helpen, laat het dan weten aan Inge.

15 september: Kindercorso wagen SV de Raadsheer

Op deze dag zal de eerste SV de Raadsheer corsowagen door de straten van Zundert rijden. Komt allen die dag kijken.

Oktober / november: bezoek Chessqueens

In oktober / november zullen op een zondagochtend 2 van de Chessqueens (Nederlands vrouwenschaakteam) langskomen om de jeugd een lezing/les te geven en een toernooitje/simultaan te houden.

Begin december: afsluiting rond sinterklaas simultaan

De invulling van deze activiteit wordt nog besproken.