Raadsheer 2 vs Waalwijk 2

Op een donderdagavond, reden wij met ietwat de moed in de schoenen, begeleidt door een twijfelende routeplanner richting Waalwijk. Onze missie : een underdogpositie creëren voor de Zaterdagmatch die er echt toe deed, info ontfutselen over opstellingen bordplaatsen en openingen.  Het creëren van een underdogpositie ging ons gemakkelijk met 0-4 af. De enige nuttige info was dat er bezettingsproblemen waren in Waalwijk 1 en dat er een Waalwijk 2 speler door moest schuiven op de Zaterdag.

Ik mocht invallen bij Raadsheer 1 vanwege een aantal waarschijnlijk zeer belangrijke andere gebeurtenissen die samenvielen op deze dag. Adrie Domen, had nog wat goed te maken en nam als invallend teamcaptain de plaats in op bord 8, met als doel zijn verlies van de vorige keer even recht te zetten. Onze tactiek was dezelfde als voorheen, punten plukken op de onderste borden en natuurlijk ook op 1 tm 4.

Ik heb er niet veel van gezien, toch een korte impressie van deze middag. Hans zijn bord was leeg met zijn koning in het midden, Hans zelf was al weer weg. De rook nog boven het bord. 1-0 . Jan Vriends strafte een foutje vakkundig af. 2-0. Adrie Domen nam ruim de tijd om zijn gewonnen eindstelling te verzilveren. 3-0. Maikel speelde een solide remise en bracht een op dat moment welkom halfje binnen.3.5-0.5. Luuk kwam uit een slechte stelling terug in een remiseachtige stelling. De vijandelijke koning werd toegelaten en de partij werd verloren. 3.5-1.5 Inge verloor met een aantal pionnen minder in het eindspel.3.5-2.5 De tegenstander van Jan vd Berg ging niet in op het remisevoorstel  en heeft daar waarschijnlijk spijt van 4.5-2.5. yessssssssssss Andre maakte remise van een stelling die al heel lang remise was 5-3.

We staan nu aan kop in onze poule, met dank aan onze ouwe rot A3 als invallend teamcaptain. Met dank aan Hans die op een of andere manier alleen langs lijkt te komen om iemand snel af te beulen, ga zo door. Met dank aan Inge die haar charmes combineert met dodelijke precisie.  Jan Vriends die iedere keer wint als je dat niet voorspelt 🙂  Met dank aan Jan vd Berg de filerende visboer. Andre vd Laar onze Einstein die tussendoor ook nog eens hogere teams van punten voorziet. Luuk onze toekomstige clubkampioen die in het 2e ook andere dingen leert behalve schaken. Maikel de sluipmoordenaar, sloopt iemand lachend. Rene Roks ons ongeleid projectiel die niet graag iemand ziet rokeren en dat dan ook ongemanierd tracht te voorkomen. En alsof het nog niet genoeg is zit Jos getergd als een leeuw op de reservebank te grommen.

Op naar de volgende overwinning!

Willem