Lid Worden?

schaken-lid-wordenjpg

Heb je altijd al schaken willen leren? Of kun je al langer schaken, maar kun je geen gepaste tegenstander vinden? Dan ben je van harte welkom om eens te komen kijken bij schaakvereniging De Raadsheer!

Voor iedere schaker, jong of ouder, beginner of gevorderd, biedt SV De Raadsheer de mogelijkheid om schaken te leren en te spelen aansluitend op jouw niveau. Je hoeft dus niet direct meester te zijn in het schaken, de beste schakers ter wereld hebben immers het spelletje ooit ook moeten leren.

SV De Raadsheer is een sportieve, leuke, maar vooral ook gezellige Schaakvereniging waarbij naast het schaken ook regelmatig andere leuke activiteiten georganiseerd worden. Op dit moment bestaat de vereniging uit ongeveer 45 jeugdleden, vanaf 8 t/m 17 jaar en zo’n 55 senioren (vanaf 18 jaar).

Leren Schaken
Wil je graag leren schaken dan is SV De Raadsheer een perfect adres hiervoor. Zowel voor jong als ouder wordt er op diverse niveau’s schaaklessen verzorgd, die je als lid van de vereniging kan volgen. Leeftijd speelt hierbij totaal geen rol. Iedereen is meer dan welkom.

Wat heb je nodig?
Eigenlijk niet veel. Schaakborden, schaakstukken, klokken, etc. zijn allemaal aanwezig op de vereniging. Je hoeft dus niet je eigen schaakspel mee te nemen om een partij te kunnen spelen.

Wanneer loopt het clubseizoen?
Voor senioren begint het schaakseizoen op de eerste donderdag na het Zundertse Corso, begin September dus, het seizoen loopt tot eind Mei/ begin Juni. Onze jeugd schaakt van Oktober tot in Juni. Voor aanvang van het jeugdseizoen houden we altijd een open dag waarbij iedereen welkom is om binnen te lopen in de zaal van Het Wapen van Zundert.

Wil je komen proberen?
Om te proeven of schaken bij SV De Raadsheer iets voor jou is, kun je eerst een paar keer gratis komen kijken, meespelen en/of les krijgen om te zien wat je ervan vindt. Ook kun je vrijblijvend meedoen met een van de toernooien die we gedurende het seizoen organiseren. Bevalt het je? Dan vinden we het natuurlijk leuk als je lid wordt van onze schaakclub. Kom gerust eens langs op onze clubavond! Neem je liever eerst even contact met ons op? Stuur dan gerust een mailtje met je contactgegevens naar:info@sv-deraadsheer.nl

Wil je op de hoogte blijven van het laatste Raadsheer nieuws? Kijk dan ook op onze facebookpagina!