Jeugd

Jeugd Info

Ben je tussen de 6 en 19 jaar en wil je (leren) schaken, dan ben je bij de jeugdafdeling van schaakvereniging de Raadsheer aan het goede adres!  SV de Raadsheer leert namelijk al meer dan 30 jaar het schaken aan de Zundertse jeugd (en ver daarbuiten). Ieder jaar proberen wij dit weer leuker en beter te maken, want de jeugd heeft de toekomst!

Op dit moment bestaat de jeugdafdeling van schaakvereniging de Raadsheer uit +- veertig gezellige jongens en meiden en twaalf jeugdleiders. Wij zijn thuis bij Café – Zaal het Wapen van Zundert, hier worden o.a. de schaaklessen gegeven en de jeugdcompetitie gehouden.

De schaaklessen worden gegeven door leden van de Raadsheer op zondagochtend van 9.45 tot 10.45 of van 11.30 tot 12.30. De lessen vinden plaats in verschillende groepen, gebaseerd op leeftijd en speelsterkte.

Aansluitend aan de schaaklessen vindt op zondagochtend de jeugdcompetitie plaats van 10.45 tot 11.30, waar je in verschillende groepen (gebaseerd op speelsterkte) partijtjes tegen elkaar kunt spelen! Wil je eerst even wat lessen volgen voordat je begint met competitie spelen? Dat kan! Halverwege het seizoen starten we namelijk met een nieuwe groep in de competitie, speciaal voor iedereen die net begonnen is met schaken. Ben je al 14 jaar of ouder? Dan mag je meedoen met de volwassen in de seniorencompetitie op donderdagavond.

Naast competitie spelen doen we ook vaak mee aan toernooien en organiseren we met de vereniging nog vele andere leuke dingen. Zo komt ieder jaar de Sint op bezoek en houden we een speciale jeugddag.

Start jeugdseizoen

Ieder jaar start het jeugdseizoen met een open dag van schaakvereniging de Raadsheer, van 10 tot 12 uur bij het Wapen van Zundert altijd op de tweede zondag van september. Twee weken erna starten de schaaklessen en de jeugdcompetitie. Wil je later in het jaar aansluiten? Dat kan ook, neem dan even contact met ons op via dit contact formulier. Het jeugdseizoen duurt tot en met eind juni.

Schaken uitproberen?

Om uit te proberen of schaken bij SV De Raadsheer iets voor jou is, kun je eerst een paar keer gratis komen kijken, meespelen en/of les krijgen om te zien wat je ervan vindt. Als het bevalt, dan vinden wij het natuurlijk super leuk als je lid wordt van onze schaakclub! Kom ook gerust eens kijken op zondagochtend bij de jeugdcompetitie. Neem je liever eerst even contact met ons op? Gebruik dan dit contact formulier om te kijken wanneer je het beste langs kan komen of om wat meer informatie te vragen. Hopelijk tot snel!