Zundertse Bode Week 20

SV de Raadsheer sluit externe competitie waardig af.

Het is bijzonder als een gemeente met de grootte van Zundert een schaakvereniging heeft, die met 3 teams in een externe Zaterdagcompetitie speelt. Grotere steden in de omgeving moeten het met veel minder doen. Dan hebben we het nog niet over de jeugd die in grote getale opgeleid wordt en ook een eigen competitie speelt. Raadsheer 3 eindigde op de 6e plaats, Raadsheer 2 eveneens op de 6e plaats en Raadsheer 1 wist zich na de overwinning op Scheldeschaak afgelopen Zaterdag op de 3e plaats te zetten. Ieder team in zijn eigen klasse natuurlijk. De overwinning en tevens afsluiting van de externe competitie werden gevierd met een hap en een borrel en een gezamelijke maaltijd in het Wapen van Zundert.

De interne competitie welke op Donderdagavond wordt gespeeld nadert ook zijn eind. In 3 groepen begint langzaam zichtbaar te worden wie er kans maakt de winnaar te worden en wie zich zorgen moet gaan maken voor degradatie. Er wordt in alle groepen hard geknokt om de benodigde punten binnen te halen. Kees van Erk wist als een sluwe vos Jaques Kokshoorn in zijn val te lokken. Ina Asselbergs wist met wat geluk en slim spel Corrie Daamen die gewonnen stond het punt niet te gunnen en de partij om te zetten in remise. Knappe prestatie.

In groep 1 staat Hans vd Linden aan kop en hoeft zich geen zorgen meer te maken. Onderin groep 1 is de strijd spannend. De punten liggen dicht bij elkaar en een aantal spelers hebben nog partijen in te halen.

In groep 2 staat Luuk van Dongen bovenaan, zijn promotie naar groep 1 is al zeker. Herman Krijnen en Arno van den Hoogen lijken te gaan degraderen naar groep 3.

In groep 3 lijken de grootste kanshebbers die gaan promoveren Hannie Hermans en Jan de Kort te zijn.

Als de interne competitie afgelopen is gaat het schaakgeweld nog lekker door omdat de vereniging 75 jaar bestaat. Diverse activiteiten staan nog op de agenda. De eerste is onze feestelijke aanwezigheid op de aardbeienfeesten in een eigen kraam. Iedere passant kan daar aanschuiven en een partijtje spelen of wat les en info krijgen over dit boeiende spel en kennismaken met onze gezellige vereniging.