Lintje voor Kees van Erk

Op 26 mei 2013 is de heer Kees van Erk benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De onderscheiding werd uitgereikt door burgemeester Poppe – de Looff.

Kees-van-Erk lintje 2013

De heer Van Erk is sinds 1972 lid van Schaakvereniging de Raadsheer Zundert. Hij was penningmeester (begin jaren ’80 – 1992) en jeugdopleider. Sinds 2006 is hij materiaalman bij de vereniging. Eind jaren ’70 begon de heer Van Erk met het geven van schaaklessen op de St. Jozefschool in Wernhout. Later kwamen daar andere scholen bij, o.a. de Van der Wallschool. Toen de schaaklessen op school in 2000 plaats maakten voor het project ‘Sportstimulering’ was hij contactpersoon voor de scholen m.b.t. introductielessen schaken. De heer Van Erk geeft ook schaaklessen op de schaakclub en organiseert elke zondagochtend de jeugdcompetitie. Daarnaast is hij vaste begeleider wanneer de vereniging deelneemt aan andere jeugdtoernooien in het district.

Sinds 1971 in de heer Van Erk lid van het Wielercomité Ronde van Wernhout. Hij is een belangrijk bestuurslid en al 39 jaar penningmeester.

In de periode 1982 – 1996 was hij lid van het Carnavalscomité Wernhout. Hij richtte het comité mede op in 1982. Ook was hij nauw betrokken bij de oprichting van de Kinderraad van Elf. Elk jaar neemt hij de jeugd op zaterdag mee naar het Voetbalcarnaval in de kantine van RKVV Wernhout en op maandag naar de carnavalsoptocht in Wernhout.

Van 1986 t/m 2006 was de heer Van Erk betrokken bij buurtschap Weimer. Hij was achtereenvolgens voorzitter (1987 – 1991), secretaris (1991 – 2003) en bestuurslid (2003 – 2006). Hij was actief bij het organiseren van diverse activiteiten, waaronder de zeskamp, droptochten en bingo-middagen.

Sinds 2008 is hij betrokken bij buurtschap Wernhout. Als veldmedewerker werkt hij o.a. mee met het splitsen en planten van de knollen en het plukken van de bloemen. Daarnaast stuurt hij de veldmedewerkers aan.