Verslag Thijs Jeugd PK Brabant

Op Dinsdag 30 December en Zondag 4 Januari heeft Thijs meegedaan aan de Persoonlijke Jeugdkampioenschappen van Brabant in Kaatsheuvel, hét belangrijkste toernooi van het jaar voor de jeugd omdat de winnaar zich een jaar lang Brabants Kampioen mag noemen! Hieronder een verslag van Thijs en vader Justin over zijn verrichtingen:

Op 30 december en 4 januari waren de Brabantse kampioenschappen voor de E categorie. Terwijl de weersomstandigheden buiten erg frisjes waren, stond in Kaatsheuvel de kachel lekker warm te gloeien. Voor Thijs begon het toernooi met winst in de eerste partij met een mooie mat-stelling. De volgende partij, tegen de huidige Brabantse kampioen, duurde lang maar werd na een pittig eindspel waarbij Constantijn uiteindelijk  aan het langste eind trok nipt verloren. Na een volgende partij met winst en één die onverwacht voor Thijs in een mat resulteerde stond het 2  uit 4. De vijfde partij van de dag zou nog een punt kunnen opleveren. Deze partij was toch wel een bijzondere. Een ingreep van de wedstrijdleiding na een foute zet van de tegenstander bleek niet heel voordelig uit te pakken. Uiteindelijk was het hard werken en bleek een remise het maximaal haalbare. Einde dag 1 met een 2,5 uit 5 netjes gespeeld.

De tweede dag begon veelbelovend door winst in de eerste partij. Door nu 3,5 uit 6 te spelen kwam Thijs weer op een vierde positie terecht en lag alles weer open. De volgende partij  tegen de op dat moment spelende nummer 2 (Janne) verliep goed en resulteerde na een taai eindspel in winst. Deze wedstrijd duurde lang maar was er wel één om in te lijsten. Het bleek ook wel veel energie te hebben gekost. Als klap op de vuurpijl mocht hij daarna tegen de nummer 1 van het huidige PK. Ook die wedstrijd duurde lang en werd in het eindspel beslist door de tegenstander. De negende ronde was begonen en dit was de laatste wedstrijd. Winst zou een 4e plek opleveren. Of het de hitte binnen was, de fitheid van de tegenstander of de uitputting van de vorige wedstrijden zullen we nooit weten. De laatste wedstrijd werd na een torenspel uiteindelijk verloren. Thijs heeft hiermee de gedeelde 6e plaats behaald. De persoonlijke successen (en leermomenten) hebben ook dit jaar weer voor een onvergetelijk Brabants PK gezorgd.

De volledige uitslag staat op de site van de NBSB (http://www.nbsb.nl)

Een gedachte over “Verslag Thijs Jeugd PK Brabant

1. Gefeliciteerd Thijs met je 6e plaats. Razend knap om zoveel partijen op 2 dagen te spelen en er dan ook nog een aantal te winnen. Doe je volgend jaar weer mee?