Open Dag Schaakvereniging De Raadsheer

Aanstaande zondag 27 september is het wederom de jaarlijkse open dag van schaakvereniging De Raadsheer in Zundert. Van 10 tot 12 uur is er in de bovenzaal bij De Roskam weer de gelegenheid om te komen kijken naar wat voor moois de schaaksport allemaal te bieden heeft. Naast een partijtje schaak tegen een van onze leden, kunt u ook zien hoe kinderen vanaf 6 jaar in onze jeugdopleiding op een leuke manier de wereld van het schaken ontdekken. Vanaf de eerste stapjes van de pion tot aan het “vooruitdenken”, voor jong en oud is er de mogelijkheid om dit te leren en gelijk in de praktijk te brengen in de (jeugd)competitie.

foto open dag

Zo zagen we in de 2e ronde van de seniorencompetitie jong talent Sander Nooyens, die volgende maand 11 wordt, zijn allereerste seniorenpartij in winst omzetten. Pascal Roos was kind van de rekening met een “mat achter de paaltjes”. Zijn broer Robbe Nooyens kon ook een punt bij zijn totaal optellen, Jac Hereijgers moest al snel zijn meerdere erkennen in de jonge Raadsheer. Gefeliciteerd jongens! Oudere jeugd speelde natuurlijk ook. Erelid Kees van Erk kon zijn puntentotaal opkrikken naar 2 door een winst te boeken op Jacques Kokshoorn. Voor Jacques is het een moeizame start van het seizoen. Zo ook voor Hans Breedveld die geen vuist kon maken tegen een oppermachtige Adrie Gommers. Volhouden heren, het tij zal keren! Een mooie partij was er ook tussen Naomi Han en Hannie Hermans. Deze partij werd pas in het eindspel beslist in het voordeel van Naomi. Ina Asselbergs ging lang gelijk op met Mithuss Tharmalingam maar kon niet onder een matcombinatie van Mithuss uitkomen.
In groep 1 was Niek Oostvogels te sterk voor Tycho van Dijk. Niek komt hiermee op de eerste plaats, op een half punt gevolgd door Frank Verkooijen die op zijn beurt weer had afgerekend met Mitchell Mathijssen. Op de derde plaats staat Hans van der Linden. Hans was te sterk voor André van der Laar en was daarmee van de “hatelijke nul” af.
Zo ziet u maar dat schaken voor jong en oud, beginnend en gevorderd, dame of heer, veel plezier kan brengen.

Mocht u meer willen weten, kom dan naar de open dag op zondag 27 september!