Winter Wonderland 2015

Dit jaar was het op zondag 20 december weer Winter Wonderland in Zundert. In de Molenstraat waren verschillende kramen gezet alwaar de Zundertse middenstand zijn koopwaar tentoon kon stellen. Ook SV De Raadsheer was van de partij om de vereniging en het schaken in het algemeen te promoten.
IMG-20151220-WA0005
Jac Hereijgers had dit jaar wederom voortreffelijk een kraam pal tegenover ons prachtige thuis HCR De Roskam geregeld. Net zoals met Aardbeienfeesten, is dit de beste plek voor ons omdat we niet ver hoeven te dragen met de diverse spullen voor in de kraam. Frank Verkooijen en ik hadden de kraam in korte tijd opgebouwd en stonden om 10 uur helemaal klaar om al die massa’s mensen op hun schaakwenken te bedienen.

Rond 12.30 uur waren de schaaklessen van de jeugd voorbij en werden Frank en ik versterkt door een hele boel leden. Niemand minder dan Luuk van Dongen, Naomi Han, jeugdvoorzitster Inge Oostvogels en secretaris Jorrit Havermans gaven acte de présence bij onze kraam.
In de loop van de middag werd het steeds drukker in de straat en zo ook aan onze kraam. Het blijft verrassend om te zien wat voor aantrekkingskracht het schaakspel heeft op de jeugd. Veel kinderen die voorbij liepen werden aangetrokken tot dat bord met die bijzondere stukken erop. Sommigen konden al schaken en met anderen deden we een eenvoudig spelletje om de loop van de toren te leren. Hopelijk kunnen we één of meerdere van deze kinderen in het nieuwe jaar begroeten bij de jeugdafdeling.IMG-20151220-WA0008

Zo verliep de middag vlotjes in onwaarschijnlijk mooi weer voor deze maand. Het zonnetje scheen mooi en de wind bleef veelal liggen waardoor de temperatuur niet te koud werd. Verschillende leden kwamen nog even langs met of zonder familie. Hartstikke leuk om hen te mogen begroeten bij de kraam en onder het genot van een kopje koffie, nog maar eens de wedstrijd van donderdag door te nemen. Ook oud leden namen de moeite om even een praatje te maken en oude herinneringen op te halen.

Om 16.30 uur was de zon bijna verdwenen en ruimden we de kraam op. Vervolgens hebben Frank, Luuk en ik nog een laatste versnapering gedronken op de geslaagde middag en beloofden we volgend jaar weer onze mooie vereniging te promoten tijdens Winter Wonderland. Hopelijk kunnen we jullie dan ook weer allemaal begroeten!

Een gedachte over “Winter Wonderland 2015