SV De Raadsheer Schaaknieuws

De eerste helft van de competitie is voorbij en de herindeling heeft plaats gevonden. De tellers staan weer op nul en met een schone lei gaan de schakers van SV De Raadsheer verder in 4 groepen. Tevens mogen we 4 nieuwe gezichten begroeten bij dit nieuwe begin.

In groep 1 zagen we op donderdag 18 februari het eerste nieuwe gezicht, alhoewel. “Kind van de vereniging” Sander Boogaard was terug gekeerd na een half jaar afwezigheid en kreeg meteen een zware tegenstander. Niemand minder dan zijn oud leraar Frank Verkooijen was zijn tegenstander. Op hoog niveau zijn de kleinste foutjes fataal en dat ondervond Sander. Frank kon de winst pakken tegen Sander die het fijne van zijn spel weer even zal moeten bijschaven. De promovendi uit de tweede groep hadden het zwaar. Mithuss Tharmalingam verloor van Leo Rietveld en Goossen Keijl verloor van Mitchell Matthijssen.

In groep 2 zien we louter bekende gezichten. Jeugdlid Naomi Han mag zichzelf gaan bewijzen in deze “zware” groep. Zij speelde in deze ronde knap remise tegen Jan van de Berg. Willem de Kort had een goed antwoord op het Siciliaans van Luuk van Dongen en greep de koppositie met zijn tweede zege.

Jeugdlid Irathush Tharmalingam kwam goed uit de startblokken tegen Arno van den Hoogen. Hij won en staat daarmee op de eerste plaats in groep 3. Ook Pascal Roos staat met 2 punten uit 2 wedstrijden op de eerste plaats. Hij wist te winnen van Kees Luijken. William Gommers speelde remise tegen Jan Bruens.

In groep 4 kwamen 2 nieuwe gezichten in actie. Bernard van Oers mocht het met zwart opnemen tegen Corrie Daamen. Corrie wist wel raad met deze nieuweling en kon een puntje bij haar totaal optellen. Lia van Hooydonk was de andere nieuweling maar zij bracht het er beter vanaf. Bernadette Egeric was niet opgewassen tegen het talent van Lia. Het laatste “nieuwe” gezicht is een bekend gezicht voor SV De Raadsheer. Kees Boogaard had zijn stukken en bord onder het stof vandaan gehaald en was weer terug van weg geweest. Hij won van René Verheijen en zo staat hij alleen op de eerste plaats in groep 4.

Bij de jeugd werd zondag 21 februari alweer de derde ronde geschaakt van de tweede helft van de jeugdcompetitie. In groep 3 staat nieuwkomer Victor Ketelbueters ongeslagen bovenaan. Hij won van Brent van Loon en ziet zijn totaal zo op 3 punten komen. Ilona Struijs won knap van Lucas van Wijk en komt daardoor gelijk met Thijs de Kort op de derde plaats. Thijs won van nieuw jeugdlid Alexander Nowee.

Chiel Hereijgers en Daan Hennekam staan samen bovenaan in groep 2. Chiel won van Sem Doomen en Daan van Bram Oomen. Matthijs Saas won van Thijs Hereijgers en klimt daardoor naar de derde plaats samen met Matt Voeten die van Vince van Loon won.

In groep 1 speelde Jan de Kort remise tegen Daan Broeders. Hierdoor komt Jan op de derde plaats en Daan op de vierde. Koploper Willem van Oorschot verstevigde zijn nummer 1 positie door te winnen van Lucas Jansen. Rosa de Groot kon geen punten pakken tegen Thijs van Opstal en zo heeft Thijs zijn eerste punten van het seizoen te pakken.