SV De Raadheer Jeugdkampioenen

Zondag 29 mei werd in de bovenzaal van HCR De Roskam de laatste ronde van dit seizoen gespeeld in de jeugdcompetitie. De laatste loodjes voordat genoten kan worden van een welverdiende zomervakantie.

In groep 3 waren er nog een aantal spannende partijen. Zo nam de koploper Victor Ketelbueters het op tegen Cédric Bosch. Cédric wist te winnen van Victor en komt met dat puntje extra op de derde plaats. Voor Victor maakte dit verliespuntje niet meer uit. Hij wordt met 12 punten verdiend kampioen. Thijs de Kort won van Ilona Struijs. Thijs wint zo het zilver. Ilona eindigt op de 6e plaats achter Alexander Nowee. Brent van Loon speelde remise tegen Lucas van Wijk. Brent komt daardoor op de 4e plaats en Lucas op de 7e. Fientje Bosch, Femke Oomen en Axl Jacobs hadden te weinig partijen gespeeld om mee te worden genomen in de eindklassering.

Chiel Hereijgers is in groep 2 de terechte kampioen geworden. Met 4 punten voorsprong op de nummer 2 is dat een behoorlijke voorsprong te noemen. Chiel moest in zijn laatste wedstrijd tegen Vince van Loon. Voor Vince ging het nog om een podiumplaats maar Chiel vervulde zijn sportieve plicht en won van Vince. Hierdoor is Vince op de 5e plaats geëindigd. Sem Doomen moest het opnemen tegen Louis van Oorschot. Louis vocht als een leeuw voor zijn overwinning en bleef zo de concurrentie voor. Sem grijpt het zilver en vlak achter hem heeft Louis een mooie 3e plaats. Matt Voeten kwam niet in actie en eindigt op de 4e plek. Daan Hennekam won van Thijs Hereijgers en stijgt daardoor naar de 6e plaats. Thijs eindigt op een 8e plaats vlak achter Matthijs Saas. Lars van Opstal pakte een puntje mee ten koste van Jesse Roos en komt daardoor op de 9e plaats. Bram Oomen en Jesse Roos hadden te weinig partijen gespeeld om mee te worden genomen in de eindklassering.

De spanning was het grootst in groep 1. Daar was Thijs Broeders aan een opmars bezig en was hij vlakbij Willem van Oorschot gekomen. De laatste ronde moest beslissing brengen en zo kwam de druk als extra tegenstander om de hoek kijken. Lucas Jansen moest het opnemen tegen Thijs Broeders. Lucas schaakte een goede wedstrijd maar helaas was er meer nodig. Thijs won van Lucas en zo eindigt Lucas op een 5e plaats. Was de overwinning van Thijs genoeg voor het eremetaal? Willem van Oorschot kwam in een lastige partij tegen Rosa de Groot. Helaas kon Rosa het Willem niet lastig genoeg maken en won Willem. Daardoor is Willem van Oorschot de kampioen van groep 1 in de jeugd, kort gevolgd door Thijs Broeders op de 2e plaats. Rosa eindigt op de 7e plaats. Jan de Kort won knap van Thijs van Opstal en zo klimt Jan net naar de 4e plaats achter Thijs die het brons opeist. Jean-Pierre van Overveld kwam niet in actie en eindigt 6e. Hidde Roos en Daan Broeders speelde remise. Daan eindigt op de 8e plaats. Hidde Roos heeft te weinig partijen gespeeld om mee te worden genomen in de eindklassering. Zondag 5 Juni is de diploma,- en prijsuitreiking. Natuurlijk is iedereen uitgenodigd om de kampioenen te komen huldigen.