SV de Raadsheer schaaknieuws wk 40

De NBSB Avondcompetitie

Naast de reguliere schaakcompetitie op de Donderdagavond, de jeugdcompetitie op de Zondag en de externe competitie 1 maal per maand op Zaterdag, is er ook nog eens de avondcompetitie. Voor wie druk bezet is in het weekend, en iedere Donderdag een beetje te veel is bestaat middels deze variant de mogelijkheid om 7 keer per jaar met een team van 4 schakers tegen andere Brabantse verenigingen te spelen.  De Raadsheer is in deze competitie vertegenwoordigd met 3 teams.

Afgelopen week vonden de eerste matches plaats met een zeer goed resultaat.  Raadsheer A vertrok strijdlustig naar Roosendaal om te spelen tegen de Pion B. De winst van 0.5 – 3.5 was dik verdiend en voorspelbaar gezien het sterkteverschil tussen de teams.

Raadsheer B vertrok naar Dongen en wist eveneens een mooie overwinning te scoren. Opvallende prestatie van Mark Schraets.  Deze wist remise te houden op het eerste bord tegen een veel sterkere tegenstander. Eindstand  DSC -C  – Raadsheer B  1.5-2.5

Teamcaptain Herman Krijnen vertrok met zijn team Raadsheer C richting Hoeven naar Sv. De Schaakhoeve. Hier vond een ware monsterzege plaats. Zundert vertrok op het eind van de avond met 4 volle punten weer naar huis. Adrie van Opdorp, Jan Vriends, William Gommers en de captain himself zorgden voor de volgende eindstand. Schaakhoeve A – Raadsheer C  0 – 4

De jeugd speelde afgelopen zondag hun tweede ronde van de jeugdcompetitie. Niels Oostvogels speelde zijn eerste partij van het seizoen en haalde meteen een overwinning binnen. Senne Wellens speelde tegen schaaklesgenoot Boaz Bronkhorst en wist knap mat te zetten. Ook jeugdkampioen Thijs Hereijgers en Victor Ketelbueters sleepten een punt binnen. Daarnaast schaakten Chiel Hereijgers, Louis van Oorschot en Ilona & Cindy Struijs sterke partijen.

Zij hadden dan ook de dag ervoor flink getraind bij de nationale jeugdclubcompetitie. Een heuse primeur voor de Raadsheer om daarbij aanwezig te zijn! De eerste speeldag van afgelopen zaterdag beloofde meteen een zware dobber te worden. Zundert moest haar meerdere erkennen in respectievelijk Rotterdam en Haarlem. Maar.. in ronde drie werd knap teruggevochten met een gelijkspel tegen Hengelo. Kortom een mooie afsluiter en een goed begin voor de volgende ronde in november!

Willem en Inge