SV De Raadsheer Schaaknieuws

John van Dijk wint Kloktoernooi 2019

Afgelopen week was bij schaakvereniging de Raadsheer het jaarlijkse kloktoernooi.  26 Deelnemers lieten zich pijnigen door een volle avond tijdnood. 8 Rondes werden er gespeeld waarbij de spelers 2 minuten op de klok hadden. Aan zet ging de tijd er af, en niet aan zet ging de tijd er bij. Dit zorgt voor een stressvolle schaakmatch waarbij de vlag over en weer dreigt te vallen. Met maar liefst 7winstpartijen en een remise werd John van Dijk de meest koele kille killer van de Raadsheer. Gevolgd door Leo Rietveld met 7 winstpunten. Op de derde plaats en tevens de organisator van dit toernooi, niemand minder dan Niek Oostvogels.

Bij de Zondagse jeugdcompetitie gaat Thijs Hereijgers in groep 1 als een speer op de eerste plaats, op zijn hielen gezeten door de Struijs sisters die daar hemaal niet blij mee zijn. In groep 2 staat Senne Wellens ongeslagen met 4 uit 4 op de eerste plaats.