Het rond om de kerstboomtoernooi

Volgens een enkeling “het Kerstboomtoernooi” was als vanouds weer een gezellig samenzijn. Vroegtijdig aan een biertje, volgestouwd met bitterballen werd het weer een niet al te serieus maar des al niet te min, spannend gebeuren. Maar liefst 8 groepen gingen met elkaar de strijd aan verdeeld over 2 avonden. De teams van 5 personen werden gerangschikt naar sterkte, de nummers 1 de cracks, de nummers 2 net niet de top, de nummers 3 zeer goede spelers, de nummers 4 de onverslaanbare huisschakers en de nummers 5, de meest belovende talenten in spe. Met 10 minuten per persoon per partij creëer je een slagveld op het bord. Schaaktactieken doorkruisen elkaar met deze korte bedenktijd. De mindere goden verliezen wat materieel door de hoge tijdsdruk, de beteren weten het dan ondanks wat voordeel weer niet af te maken. Nadeel is immers het plan maken, en een plan maken kost weer iets meer tijd. Daar bovenop mag in Zundert de Koning geslagen worden. Dit houdt in, zie je niet dat je schaak staat dan mag de tegenstander de volgende zet de Koning van het bord af meppen. Als of dat nog niet genoeg spektakel is werd er door Mitchell Matthijssen een quiz doorheen geweven. Spelers werden door vragenformulieren getoetst op hun parate kennis over de geschiedenis van de vereniging. Uiteindelijk werden de winnaars bepaald door zowel hun matchpunten als ook hun goede antwoorden.

De groep die als eerste eindigde bestond uit Hans vd Linden, Jan Vriends, Pascal Roos, Ilona Struijs en nieuwkomer Tessa Pijl.  Bij de individuele uitslagen werd de eerste plaats gedeeld door Thijs de Kort en Mark Smolders met een scoringspercentage van 86%