Raadsheerjeugd Weer Van Start

Terwijl de mooie najaarszon de straten van Zundert kleurt, zitten de jeugdleden van SV De Raadsheer in de bovenzaal van HCR De Roskam weer druk te schaken. Het nieuwe seizoen is begonnen wat betekent dat de opgedane stof uit de lessen meteen in de praktijk kan worden gebracht in de jeugdcompetitie.

In drie groepen naar sterkte ingedeeld, strijden de jonge schakers om die felbegeerde beker. In groep 3 speelde Fientje Bosch haar allereerste partij in de competitie. Thijs de Kort was haar tegenstander en hem kennen we nog van vorig seizoen. Thijs had geen medelijden met de beginnende Fientje en kon zijn seizoen met een overwinning beginnen. Ook nieuw is Brent van Loon. Brent kon met wit knap winnen van Wouter Jansen.

In groep 2 kroop Jesse Roos door het oog van de naald. Jan de Kort zette Jesse pat waardoor het remise werd. Jean Pierre van Overveld kon met wit winnen van Chiel Hereijgers.

In groep 1 won Thijs van Opstal van Daan Broeders. Zijn broer Thijs Broeders deed het beter en won met zwart van Hidde Roos.

De senioren speelden op donderdag 1 oktober  hun 4e ronde. In groep 2B was de spannendste wedstrijd die van Kees van Erk tegen Ina Asselbergs. Kees blunderde in het begin van de partij zijn dame weg. Ina raakte zo overdonderd van deze voorsprong dat ze ietwat van slag raakte, hetgeen Kees de kans gaf terug in de partij te komen. Tot het laatst toe werd gestreden en Ina moest uiteindelijk nog het hoofd buigen voor het erelid in deze spannende partij. Ook de benjamin Robbe Nooyens wist weer te winnen. Jan Bruens was deze keer degene die kennis mocht maken met het jonge schaaktalent.

In groep 2A heeft koploper Willem de Kort zijn koppositie uit handen gegeven. In een gewonnen stelling tegen Ron Been blunderde hij zijn dame weg. Ron strafte dit koelbloedig af en daarmee heeft Ron zijn eerste punt dit seizoen in de wacht gesleept. Proficiat Ron! Ook Pascal Roos kon zijn eerste punt bij zijn totaal schrijven door te winnen van René Verheijen.

In groep 1 speelde Adrie Domen met wit tegen Jan van den Berg. Een mooie partij die lang gelijk opging maar uiteindelijk was het Jan van den Berg die de langste adem had en met de winst aan de haal ging. Erik Roks speelde een mooie remise tegen topspeler Han Westenberg en Mitchell Mathijssen houdt aansluiting met de kopgroep door te winnen van André van de Laar. In die kopgroep komt verandering want voor volgende week staat de partij tussen Frank Verkooijen en Niek Oostvogels op het programma!