SV De Raadsheer Schaaknieuws

Afgelopen week stond bij SV De Raadsheer in Zundert de vijfde ronde van de interne competitie op het programma. Hier en daar beginnen de gaten te vallen en wordt er flink gestreden om de nodige punten om de aansluiting te kunnen behouden.

Topwedstrijd in groep 2b werd tussen Jan Vriends en Adrie Gommers gespeeld. Adrie moest winnen om de aansluiting met de top te houden en Jan wilde zijn voorsprong uitbreiden. Het ging lang gelijk op maar Jan nam net iets teveel risico en Adrie sloeg genadeloos toe. Zo neemt Adrie de leiding over van Jan in deze groep.

Een verrassende overwinning in groep 2a was die van jeugdlid Rick Mertens. Zijn tegenstander Ron Been had een speciale opening voorbereid maar Rick speelde zeer zorgvuldig en kon Ron na goed spel schaakmat zetten! Luuk van Dongen won met zwart van Arno van den Hoogen en nam daarmee de vierde plaats over van Willem de Kort die niet in actie kwam.

In groep 1 was er de wedstrijd tussen de nummer 1 Niek Oostvogels en favoriet voor de titel Frank Verkooijen. Het was een partij op hoog niveau met verrassende combinaties en complexe stellingen. Beide spelers wisten niet door elkaars verdediging te komen en konden elkaar de hand schudden. Door deze remise werd Hans van der Linden gemotiveerd en won zijn partij van Michell Matthijssen. Hans sluit daarmee aan bij Niek en zij staan samen op een gedeelde eerste plaats.

Bij de jeugd werd ronde 2 afgewerkt. Bram Oomen wist zijn eerste wedstrijd in groep 3 te winnen van Vince van Loon. Vince’s broer Brent van Loon schaakte een knappe partij maar kon helaas niet winnen van Thijs de Kort.

Matt Voeten mocht het in groep 2 opnemen tegen Louis van Oorschot. Matt was echter niet opgewassen tegen het schaakgeweld van de jonge telg van de schaakfamilie van Oorschot en leed zijn eerste nederlaag van het seizoen. Sem Doomen speelde met wit tegen Daan Hennekam. Een spannende wedstrijd die uiteindelijk in het voordeel van Sem werd beslist.

In groep 1 kwam Hidde Roos nog niet van de nul af. Daan Broeders was een te sterke tegenstander en ging er met de volle winst vandoor. Thijs Broeders wist te winnen van Willem van Oorschot en komt daarmee op de eerste plaats. Voor meer informatie verwijs ik u graag naar de website van De Raadsheer: www.sv-deraadsheer.nl