Sinterklaassimultaan voor Raadsheerjeugd

Op zondag 29 november klopten de hartjes van maar liefst 40 schakertjes vol verwachting. Het was weer tijd voor een wedstrijdje schaken tegen Sinterklaas. Elk jaar als de Sint uit Spanje is gekomen, komt hij langs bij SV De Raadsheer voor een simultaan tegen alle kinderen van de jeugdopleiding. Om half elf ’s ochtends werd de Sint dan ook met luid gezang onthaald om vervolgens meteen aan de slag te gaan, ondersteunt door zijn Schaakpieten. Een hele leuke ochtend was het gevolg waarin Sinterklaas wat wedstrijden won en verloor. Nadat de laatste zet was gedaan, kregen de kinderen om de beurt allemaal een cadeautje van de Sint. Vervolgens was het weer tijd voor Sinterklaas om te gaan. Natuurlijk hadden de kinderen honger gekregen van al dat schaken en daarom kregen ze als afsluiting lekkere frietjes te eten. Een geslaagde ochtend en hopelijk zien we de Sint en zijn Pieten volgend jaar weer terug.