SV De Raadsheer Schaaknieuws

Op donderdag 3 december raasde de wind langs de gevel van HCR De Roskam en zaten de schakers van SV De Raadsheer lekker warm binnen te schaken in de elfde ronde van de interne competitie.

Met nog vier ronden te gaan, begint de spanning toe te nemen en wordt deze een extra tegenstander. In de kop van groep 2B zien we de mooie strijd tussen de ervaren René Roks en de jonge Mithuss Tharmalingam. Mithuss won van Jan Vriends en komt daarmee op 8,5 uit 10. René Roks wist te winnen van Hans Breedveld en behoudt daarmee zijn minimale voorsprong: 9 uit 10. Kees van Erk won van Corrie Daamen en deelt daarom de tweede plaats met Mithuss met 8,5 uit 11.

In groep 2A deelt Luuk van Dongen de koppositie met Jos van Ginneken. Luuk speelde remise tegen Mark Schraets en kwam daarmee op 8,5 uit 11. Jos wist te winnen van schaaktalent Robbe Nooyens en heeft ook 8,5 punten maar een wedstrijd minder dan Luuk. William Gommers deed goede zaken door te winnen van een blunderende Ron Been en klimt hierdoor naar de zesde plaats. Arno van den Hoogen kwam een stuk voor tegen Willem de Kort maar Willem schaakte als een waar grootmeester en kon de partij alsnog naar zijn hand zetten en de overwinning binnen slepen.

Bij de toppers van de vereniging in groep 1 staat Hans van der Linden fier bovenaan door een overwinning op Han Westenberg. Een vergevorderde centrumpion van Hans deed Han opgeven. Hans wordt op een puntje gevolgd door Leo Rietveld die wist te winnen van Mitchell Matthijssen. Met hetzelfde puntenaantal maar een wedstrijd meer staat Adrie van Opdorp ook tweede door een overwinning op Jorrit Havermans. Niek Oostvogels won van Jan van den Berg en blijft hiermee ongeslagen in groep 1. Ook ongeslagen is Frank Verkooijen. Hij wist te winnen van Adrie Domen waardoor Adrie de hekkensluiter blijft.

Bij de jeugd was het zondagochtend rustig. Sinterklaas was de vorige dag langs geweest en dat was voor veel kinderen een goede reden geweest om op zondagochtend in de pyjama met het nieuwe speelgoed te spelen. In groep 3 kon er daarom maar één wedstrijd worden gespeeld. Thijs de Kort wist te winnen van Wouter Jansen en klimt hierdoor naar de tweede plaats vlak achter Bram Oomen.

In groep 2 kwam koploper Jean-Pierre van Overveld in actie. Hij bewees een terechte koploper te zijn door te winnen van schaaktalent Jesse Roos. Louis van Oorschot won in een recordtempo van Daan Hennekam door een “verlengde” Herdersmat. Matt Voeten had geen antwoord op het schaakgeweld van Jan de Kort. Jan pakte een vol punt en houdt hiermee aansluiting met de top 3.

In groep 1 moest Lucas Jansen zijn koppositie verdedigen tegen niemand minder dan Thijs van Opstal. Een spannende wedstrijd die werd beslist in het voordeel van Thijs die daarmee het leiderschap in de groep overneemt. Willem van Oorschot schaakte zeer secuur en wist zo te winnen van Thijs Broeders waardoor Willem voor Thijs komt te staan. Hidde Roos is eindelijk van de nul af. Hij won in een knappe partij van Daan Broeders en daarmee heeft Hidde zijn vorm weer terug gevonden en heeft hij de weg naar boven ingezet. Volhouden Hidde!

3 gedachten over “SV De Raadsheer Schaaknieuws