SV De Raadsheer Schaaknieuws

De strijd is los gebarsten in de competitie van SV De Raadsheer. Er wordt op het scherpst van de snede geschaakt om elk punt. De schakers zijn inmiddels in ronde 5 aanbeland en zien een mooie prijs op zich wachten aan het eind van de competitie. Het enige wat die prijs aan hun kan binden zijn de punten van de overwinning.

Frank Verkooijen deed donderdag 10 maart goede zaken in groep 1 door te winnen van directe concurrent Niek Oostvogels. Frank pakt zo de nummer 1 positie gevolgd door Hans van der Linden. Hans won van Sander Boogaard. Jorrit Havermans heeft de weg naar boven ingezet met een vol punt tegen Goossen Keijl.

Naomi Han is in groep 2 nog steeds de dame op de eerste plaats. Hoewel Adrie Gommers haar wel op remise kon houden, bleek dit halve punt genoeg om bovenaan te blijven staan. Nummer twee Erik Roks won van Jos van Ginneken maar blijft een half puntje achter Naomi. Jan van den Berg kon aansluiting houden met de top 5 dankzij zijn overwinning op René Roks. Adrie Domen en André van de Laar kwamen remise overeen en deelden hun punten.

In groep 3 werd de koppositie in een onderlinge wedstrijd beslecht. Pascal Roos en Irathush Tharmalingam speelde een mooie partij en uiteindelijk kwam Irathush als de beste uit de bus. Hierdoor staat Irathush 1 punt los van Pascal. In de achtervolging op deze twee zien we onder andere de gebroeders Nooyens. Deze schaaktalenten haalden deze ronde wederom de volle winst. Sander won knap van Jacques Kokshoorn en Robbe wist Hannie Hermans te verschalken.

Ron Been en Kees Boogaard zijn de beide heren die nog ongeslagen zijn in groep 4. Ron won van Jac Hereijgers en Kees Boogaard won van Ina Asselbergs. Rick Mertens volgt de heren op de derde plaats. Hij won van Damien Verhaeren. Rick deelt de derde plaats met Hans Breedveld. Hans wist te winnen van Lia van Hooydonk waardoor Lia terug zakt naar de vijfde plaats.

Bij de jeugd was het zondagochtend 13 maart weer een vrolijke boel in de bovenzaal van HCR De Roskam. Na de genoten schaaklessen, waren de jeugdleden erop gebrand om hun nieuw geleerde kunsten op het bord te tonen. Victor Ketelbueters bewees wederom de verdiende koploper van groep 3 te zijn. Hij versloeg Lucas van Wijk. Thijs de Kort en Alexander Nowee speelde remise en deelden de punten.

In groep 2 zien we Chiel Hereijgers nog steeds ongeslagen bovenaan staan. Hij won van Matt Voeten. Sem Doomen volgt hem op de tweede plaats dankzij een mooie winst op Daan Hennekam. De derde plaats is voor Vince van Loon door winst op Bram Oomen. Thijs Hereijgers kon knap winnen van Lars van Opstal en klimt zo naar de achtste plaats.

In de hoogste groep van de jeugd pakte Willem van Oorschot wederom een overwinning mee. Thijs van Opstal kon niet winnen van Willem. Lucas Jansen staat met slechts 1 puntje achterstand op de tweede plaats. Lucas won van Jan de Kort die daardoor op de derde plaats staat. Jean-Pierre van Overveld wist deze ronde weer een puntje bij zijn totaal op te tellen door te winnen van Dan Broeders.