De beste stuurlui geven een kwal

Raadsheer 2  –  Stukkenjagers 5

Normaal begin ik met veel plezier aan het verslag, nu zit ik terneergeslagen, getroost door mijn familie, met tranen in de ogen te bedenken hoe ik, optimistisch  als ik ben, hier een positieve wending aan moet geven. Wel de temperatuur buiten was best aangenaam.  De eindstand is gezien het gemiddelde ratingverschil toch niet slecht te noemen.

Pap, hier zijn je pantoffels

De eerste 3 borden leverden een vol punt in. Hans zijn lopers kwamen niet in het spel door een wurgende pionnenstelling. Ik had het gevoel beter te staan en dat bleek in de analyse ook. Ik had een moment van bijna +2 wat na enkele grafzetten veranderde naar -1. Een afgeslagen remise aanbod (bedankt Jorrit voor de poging) en een slordig eindspel gaven een dikke 0. Andre verloor een licht stuk en ondanks verwoede pogingen werd dit ook een 0.

Pap, wil je een koekje?

Maikel speelde wederom een geweldige pot. Relaxed combineerde hij een 1721 speler van het bord.

Jan, Rene en Adrie wisten remise te houden tegen sterkere spelers.

Luuk wist de partij ook te winnen tegen een rating van 150 hoger, klasse Luuk!

Willem, je badje staat klaar!

Dit was onze belangrijkste match, nummer 2 is nu verschoven naar de eerste plaats en wij staan op de tweede plaats. We hebben 1 matchpunt minder en 1.5 bordpunt minder. Theoretisch is het nog mogelijk maar de kans is erg klein.  Stukkenjagers moet de laatste match verliezen tegen de Kentering. Wij moeten de laatste winnen en daarbij 2 bordpunten meer binnenharken.

Soms heb je van die Zaterdagen, dan had je eigenlijk zat andere dingen te doen, dan rijdt je verslagen naar huis en vraag je je af “klopt het eigenlijk wel dat ik hier ook nog voor betaal” ?

Kortsnoi

Een gedachte over “De beste stuurlui geven een kwal