Uit de Bode wk.38

Schaakvereniging de Raadsheer

Dames aan het bord

Wie denkt bij schaken aan oude, sigaarrokende en mompelende mannen die heeft het goed mis. Dat bleek afgelopen Donderdag maar weer eens. Bernadette Egeric moest het opnemen tegen Lia van Hooijdonk. Eerstgenoemde had het zwaar, maar doorzag iedere keer de sluwe plannen van haar tegenstandster. Lia ging er eens goed voor zitten en dacht heel lang na. De winnende zetten werden gevonden en keurig bracht ze Bernadette ten val. Wat een spektakel.

In groep 1 gaat Jan Vriends nog steeds goed, een remise tegen Jorrit Havermans mag je gerust als overwinning beschouwen. Aan kop in deze groep staat Hans vd Linden, deze is op papier ook de sterkste speler van de club.

In groep 2 delen Ron Been, Kees van Erk en Rick Mertens gezamenlijk de eerste plaats.

In groep 3 staan Jan de Kort en Herman Krijnen ongeslagen aan kop. Jan verdiende een vol punt met een trucje in de opening en was na 10 minuten klaar.

Ook de jeugd van schaakvereniging de Raadsheer heeft het schaakseizoen weer opgestart. Zondag 9 september hield de jeugdafdeling een open dag bij thuisbasis het Wapen van Zundert. Met veel geïnteresseerden en aanwezige leden om een praatje mee te maken of een potje te schaken, was het zeker een succes te noemen.

Aanstaande zondag 23 september starten ook de schaaklessen en jeugdcompetitie weer. Hierbij zijn er verschillende schaakles- en competitiegroepen, ingedeeld naar leeftijd en speelsterkte. De schaaklessen vinden plaats op zondagochtend of op dinsdagavond, altijd bij het Wapen van Zundert.

Lijkt het je leuk om hieraan mee te doen of een paar schaaklessen gratis uit te proberen? Stuur dan een mailtje naar info@sv-deraadsheer.nl . Ook eventuele vragen kan je richten aan dit e-mailadres of kijken op www.sv-deraadsheer.nl

Willem en Inge