Schaaknieuws ronde 2

De tweede ronde van het tweede deel van de competitie in 2020 hebben we achter de rug. In alle 3 de groepen gebeuren buiten de voorspelbare resultaten ook weer onverwachte dingen. In groep 1 wint Luuk van Dongen van de oude rot Adrie van Opdorp.  5 mensen delen hier samen de eerste plaats waarbij Hans vd Linden zwaar favoriet is. Maar ook hier geldt, resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. In groep 2 wint nieuwkomer Jan de Kort van Adrie Domen, Rick Mertens speelt een knappe remise tegen Jan Vriends.  De eerste plaats in deze groep wordt bezet door 4 personen, Jorrit Havermans heeft hier de beste papieren. In groep 3 wint Lars van Opstal van Ron Been en ina Asselbergs gaat lachend naar huis na een overwinning op Mia van Baarsen.  Vier schakers delen hier de eerste plaats,  Lars is de enige met 2 winstpartijen.

De jeugd timmert ook weer hard aan de weg. In twee groepen werd op Zondag gestreden tevens werd er door verschillende lesgevers weer flink getraind. Dankzij deze kweekvijver is de Zundertse schaakvereniging een van de grootste in de omstreken. Uitslagen en standen van de jeugd komen volgende week.

Extern werd afgelopen weekend in verschillende Brabantse plaatsen gestreden. Raadsheer 1 vertrok naar Breda om te spelen tegen Baronie 2. Ondanks de ongelijke sterkte werd het 4-4. Raadsheer 2 vertrok naar Nuenen en behaalde een knappe zege van 2-6 . Raadsheer 3 vertrok met 1 man minder wegens ziekte naar Tilburg. Omdat Tilburg ook nog eens veel sterker is was 5-2 verlies niet zo slecht. Opmerkelijk is dat Adrie Domen op het hoogste bord, een veel sterkere speler versloeg. Ook nieuwkomer Tygo Eist haalde zijn tweede volle punt binnen.