Succesvol Zunderts Doorgeefschaaktoernooi!

Afgelopen zondag heeft ook de jeugd van schaakvereniging de Raadsheer het schaakseizoen weer opgestart. Naast een open dag voor nieuwe geïnteresseerden speelden de jeugdleden van de club het allereerste Zunderts Doorgeefschaaktoernooi!

Doorgeefschaak is een variant op het schaken waarbij je in teams speelt in plaats van alleen. Hierbij geef je de stukken die je slaat door aan je teamgenoot

Senne en Sep, winnaars doorgeefschaaktoernooi

zodat hij/ zij die weer op het eigen bord kan gebruiken. Deze schaakvariant is erg geliefd bij de Raadsheer jeugd en komt dan ook vaak terug als spel bij de schaaklessen. Hoog tijd dus voor een echt doorgeefschaaktoernooi!  Natuurlijk met maatregelen om het veilig te houden in Corona tijden, zo ontsmette iedereen netjes de handen voor de start van iedere partij.

Aan het einde van de toernooidag was er ook nog tijd ingeruimd om diploma’s uit te reiken. Deze diploma’s horen bij de schaaklessen en waren vorig seizoen al knap behaald door enkele jeugdleden. Helaas konden de diploma’s toen niet meer uitgereikt worden door de lockdown, maar gelukkig konden ze nu alsnog onder groot applaus in ontvangst genomen worden. Foto’s diploma-uitreiking

Over anderhalve week, op zondag 27 september, starten ook de schaaklessen voor dit seizoen weer. Hierbij zijn er verschillende schaaklesgroepen, ingedeeld naar leeftijd en speelsterkte. De lessen vinden plaats op zondagochtend, altijd bij het Wapen van Zundert.

Lijkt het je leuk om hieraan mee te doen en een paar schaaklessen gratis uit te proberen? Stuur dan een mailtje naar info@sv-deraadsheer.nl . Ook eventuele vragen kan je richten aan dit e-mailadres of kijken op www.sv-deraadsheer.nl.