Familie De Kort nu ook op het scorebord bij De Raadsheer.

Het duurde even maar na een tegenvallend begin van de schaakcompetitie zijn na drie ronden de De Kortjes uit Wernhout nu toch van die hatelijke nul af. Het wilde de eerste weken maar niet vlotten bij vader Willem en zoon Jan. Ze hadden alleen nog maar nullen achter hun naam staan en dat is vader en zoon De Kort onwaardig, die kunnen veel beter.

Vorige week kwam de kentering. In bloedvorm steekt Willem nog niet maar tegen de eveneens moeizaam aan de competitie gestarte Erik Roks werd het remise. En daarmee harkte Willem zijn eerste half puntje in groep 1 binnen. Zijn zoon Jan deed het in groep 2 nog beter. Hij won van Pascal Roos. Jan kreeg wel de volledige medewerking van Roos want die blunderde zijn dame van het bord af. En als je het machtigste stuk van het schaken terug in het doosje ziet belanden dan is het vrijwel altijd gedaan met je goede bedoelingen.

Dat schaken een populaire sport is bleek weer wel toen Marijn ten Velde zich vorige week donderdag spontaan en compleet out of the blue bij De Raadsheer meldde. Hij wilde graag mee gaan spelen in de competitie van De Raadsheer. Nou, dat kon. Dat is het mooie van het spelsysteem wat wedstrijdleider Niek Oostvogels hanteert want nieuwe leden kunnen gedurende het hele seizoen meteen in de competitie ingedeeld worden. Laat dit een tip voor alle geïnteresseerden zijn.

Uitslagen groep 1:

Richard Pijl-Niek Oostvogels 0-1,

Luuk van Dongen-John van Dijk 0-1,

Rene Roks-Johan Goorden 0,5-0,5,

Tycho van Dijk-Jos van Ginneken 1-0,

Erik Roks-Willem de Kort 0,5-0,5.

Groep 2:

Adrie Domen-Jan Vriends 0-1,

Jan van den Berg-Kees van Erk 0,5-0,5,

Rick Mertens-Mark Schraets 1-0,

Jorrit Havermans-Herman Krijnen 1-0,

Pascal Roos-Jan de Kort 0-1.

Groep 3:

Mark Smolders-Ina Asselbergs 1-0,

Marijn ten Velde-William Gommers 0-1,

Ron Been-Hans Breedveld 1-0.

Een gedachte over “Familie De Kort nu ook op het scorebord bij De Raadsheer.