Vergeten? De Raadsheer speelt ook nog een bekercompetitie.

Door Corona is het verenigingsleven al twee jaar van slag en dan geraken sommige clubactiviteiten op de achtergrond. De bekercompetitie van De Raadsheer is daar misschien wel een voorbeeld van. Als er vanwege de RIVM-maatregelen maar beperkt geschaakt kan worden dan  krijgt de belangrijke clubcompetitie toch voorrang boven de rest. Maar de bekercompetitie is zo’n fijne nevencompetitie dat wedstrijdleider Niek Oostvogels als het maar even kan “ het spelen voor de beker” op de agenda zet. Sinds de regels wat versoepeld zijn, heeft  Wernhouter Oostvogels zowaar weer wat lucht in zijn programmering. Tussen twee haakjes, je zou de laatste twee jaar maar competitieleider van een club zijn geweest. Dan heb je met dank aan corona toch een bos grijze haren gekregen. Of niet dan? Of zo kaal als een biljartbal geworden. Of de migraine heeft toegeslagen! Slapeloosheid! Enge dromen! Angstzweet! Verslaafd geraakt! Ga zo maar door. Maar Oostvogels is een koele kerel, niet gauw van zijn stuk te krijgen, en oogt nog steeds goed.

Afijn, terug naar het schaken, naar de bekercompetitie. Er doen maar liefst 43 schakers en schaaksters aan mee. Ze komen uit alle hoeken en gaten. Niet alleen uit de Gemeente Zundert maar ook uit Breda, Etten, Roosendaal, Woensdrecht, Strijbeek. Strijbeek?! Ja, echt, Strijbeek. En niet te vergeten onze Belgische schaakvrienden. Dat zijn er ook al een stuk of vijf/zes. (Eéntje is een twijfelgeval!). Er werd met het hakmes geschaakt. Dat hoort bij “bekeren”, het is “d’rop of d’ronder”. “Allemaal leuk, hoor, die jongelui, maar ik heb de jeugdige flair even een lesje geleerd”, zei Johan Goorden toen hij Luuk van Dongen verslagen had.  Herman Krijnen is sowieso al een doordouwer, een duurloopwedstrijd van 50 mijl is hem niet vreemd, maar na zijn opvallende remise tegen André van de Laar ontpopt hij zich nu ook als een ware cupfighter. Heb je iemand in je team nodig met karakter, bel dan Herman Krijnen! Mitchell Matthijssen zette zichzelf in de schijnwerpers door van de altijd gedoodverfde favoriet Hans van der Linden te winnen. Lekker punt, Mitch, hebben is hebben. Mia van Baarsen heeft het licht gezien. Ze won twee weken terug  niet alleen haar eerste wedstrijd in de clubcompetitie maar slaat nu ook toe in de beker. Ze kon het zelf amper geloven maar ze won toch echt van Corrie Daamen.

Uitslagen 3e ronde: Luuk van Dongen- Johan Goorden 0-1. Mitchell Matthijssen- Hans van der Linden 1-0. Herman Krijnen- André van de Laar 0,5- 0,5. Adrie Domen- Jos van Ginneken (Strijbeek) 0-1. Jorrit Havermans- Leo Rietveld 0-1. Ina Asselbergs- Marij ten Velde 0-1. Kees van Erk- Lars Vermeiren 0-1. René Roks- Mark Schraets 0-1. René Verheijen- Dennis Roelands 0-1. Lars van Opstal- Adrie Gommers 0-1. Jan van den Berg- William Gommers 0-1. Niek Oostvogels- Willem de Kort 1-0. Mia van Baarsen- Corrie Daamen 1-0. Rick Mertens- Goossen Keijl 1-0. Lia van Hooijdonk- André Jansen 1-0. Richard Pijl- Adrie van Opdorp 0-1. Ron Been- Sigrid Jansen 1-0.