Raadsheer Open is voor alle schakers

Schaakvereniging De Raadsheer uit Zundert hield naast de wekelijkse clubcompetitie al jaren lang  ook één keer per maand een bekercompetitie. Heel veel (oud)leden deden daar aan mee en deze competitie groeide uit tot een groot succes. Om dit succes verder uit te bouwen en om het toernooi te laten groeien werd de naam omgetoverd  tot “ De Zundertse Open”. Op deze manier werd de deur voor elke schaker open gezet. Lid of geen lid, dat maakt niets meer uit, iedereen kan nu meedoen. Om de aantrekkingskracht te vergroten werd er zelfs een, weliswaar bescheiden, potje met prijzengeld beschikbaar gesteld. In oktober ging “De Zundertse Open” in Het Wapen van Zundert van start en vorige week is alweer de tweede van de in totaal zeven ronden gespeeld. Er doen dit seizoen 44 schakers mee, dat is best aardig, waarvan een stuk of zeven niet- of oud-leden zijn. Dat hadden er misschien wat meer mogen zijn maar net als het vroegere bekertoernooi zal “De Zundertse Open” met wat meer p.r. en mond op mond reclame zonder enige twijfel net als zijn voorganger uitgroeien tot een groot toernooi.

De uitslagen van vorige week beloven de komende maanden in elk geval weer veel keiharde strijd want wie wil nu niet de geschiedenisboeken ingaan als de eerste winnaar van “De Zundertse Open”. Na twee ronden zijn er nog 13 spelers ongeslagen. Jorrit Havermans, Leo Rietveld, Hans van der Linden en de verrassend goed voor de dag komende Victor Boekestein wonnen hun twee eerste partijen. De andere negen volgen met één overwinning en één remise op korte afstand: Niek Oostvogels, Goossen Keijl, Ron Been, Mark Smolders, Roel van Bezouw, Mia van Baarsen, Corrie Daamen, Johan Goorden en René Roks. De derde ronde wordt gespeeld op donderdag 14 december.