Kampioenschappen jeugdschaak in Zundert

Het voorbije weekend is in Het Wapen van Zundert het Brabants Kampioenschap Jeugdschaak t/m 12 jaar gespeeld. De Raadsheer heeft een mooie jeugdafdeling en heeft al genoeg ervaring in huis om grote jeugdtoernooien te organiseren. Niet alleen grote maar ook belangrijke toernooien. Het Brabants Kampioenschap Jeugdschaak, een open toernooi, is zo’n toernooi en elke schaakclub wil niets liever dan dat haar jeugdleden daar aan meedoen. De winnaar plaatst zich automatisch voor het N.K. Er deden 25 kinderen t/m 12 jaar aan dit toernooi mee en Kristian Grigorov uit Zundert was er één van. Er werden zeven ronden volgens het Zwitsers spelsysteem gespeeld, verdeeld over twee dagen. De bedenktijd was 40 minuten + 10 seconden increment per zet, per persoon per partij.

Kristian begon niet best aan het toernooi want de eerste ronde verloor hij. Maar mentaal zit het wel goed met de jonge Zundertenaar want hij herstelde zich knap door de twee volgende partijen te winnen. Van de vier resterende partijen wist hij er ook nog twee te winnen zodat hij met een eindscore van 4 uit 7 boven een scoringspercentage van 50% uitkwam. Hij werd 11e in de eindrangschikking en vond zichzelf terug in het “linker rijtje”. Goed gespeeld, Kristian, knap geschaakt. Tiago Omnes uit Den Bosch werd 3e (5,5 punt), Boyd Leenen uit Asten 2e (ook 5,5 punt) en Freek Thijssen uit Son en Breugel werd met  6,5 punt uit zeven partijen afgetekend Brabants Kampioen.

Elke zondagmorgen speelt de jeugd van De Raadsheer bij Het Wapen van Zundert. Kom gerust eens kijken.