SV De Raadsheer Schaaknieuws

Bij SV De Raadsheer komt het einde van het seizoen in zicht. Met nog maar enkele rondes te gaan, worden de punten extra belangrijk. Het kampioenschap lonkt of de degradatie dreigt, maar het is nog niet te laat.

In groep 1 was het Hans van der Linden die een einde maakte aan de hegemonie van Frank Verkooijen. Hans kruipt daardoor een puntje dichterbij maar is hij nog op tijd? Sander Boogaard won van Tycho van Dijk en blijft daarmee gedeeld tweede met Hans staan. Onderin pakte Goos Keijl een belangrijke overwinning op Adrie van Opdorp. Hierdoor is Goos veilig van rechtstreekse degradatie.

Koploper van groep 2 André van de Laar speelde remise tegen Jan van den Berg. Voor Jan en André bracht dit halve punt niet veel goeds. Jan mist de aansluiting met de top 3 en André voelt de concurrent dichterbij komen. Die concurrent is Willem de Kort. Willem won van Adrie Domen en ziet zichzelf daarmee een half puntje achter André komen met een partij minder gespeeld. Onderin moet René Roks alle zeilen bijzetten om uit de gevarenzone te blijven. Hij speelde remise tegen Kees van Erk en komt daarmee op 1 punt van Adrie Domen. Marc Schraets op de laatste plaats pakte knap zijn eerste halfje tegen Adrie Gommers.

Een avond vol verrassingen in groep 3. Jeugdlid Sander Nooijens won knap van titelkandidaat Irathush Tharmalingam. Pascal Roos, ook favoriet voor de titel, werd ingepakt door Herman Krijnen en kon zo geen gebruik maken van het puntverlies van Irathush. Jan Vriends was de lachende derde. Hij won van Jan Bruens en pakt zo de eerste plaats. Hannie Hermans verloor van Jacques Kokshoorn en ziet daardoor Herman Krijnen een puntje van haar laatste plaats uitlopen.

Dankzij een wedstrijd meer, gaat Ron Been nog steeds aan de leiding in groep 4. Hij won van Damien Verhaeren. Ron wordt gevolgd door Kees Boogaard die geen punten morste tegen Jac Hereijgers. Jeugdlid Rick Mertens is ook nog in de race voor het kampioenschap. Hij won van Bernard van Oers en staat daarmee op de derde plaats.

Bij de jeugd werd zondagochtend 24 april ronde 11 van de competitie gespeeld. Victor Ketelbueters bleef ongeslagen bovenaan staan door winst op Ilona Struijs. Brent van Loon staat op de tweede plaats. Hij won van Alexander Nowee. Nummer drie Thijs de Kort mocht het opnemen tegen Axl Jacobs. Axl speelde zijn allereerste wedstrijd zeer verdienstelijk maar kon net niet winnen van de ervaren Thijs.

Chiel Hereijgers is weer koploper in groep 2. Hij won van zijn broer Thijs Hereijgers en pakt zo de leiding weer over van Sem Doomen, die niet in actie kwam. Louis van Oorschot won van Vince van Loon en daar maakte Matt Voeten goed gebruik van. Matt won van Lars van Opstal en klimt zo naar de vijfde plaats.

In groep 1 won Lucas Jansen van Jan de Kort. Hiermee weet Lucas de aansluiting te houden met de koploper Willem van Oorschot die niet in actie kwam. Thijs Broeders staat op een mooie vierde plaats na winst op Rosa de Groot. Jean-Pierre van Overveld volgt hem op de vijfde plaats. Hij won van Daan Broeders.