Slotfrases

Vroeger was het bij NAC net zo spannend als nu, bleven ze in de ere of promoveerde ze naar de ere. Ieder jaar was er de spanning in de kop of in de staart. Wie in de middenmoot verkeert is vrij van de stress voor degradatie of promotie.

Zo ook bij de Raadsheer, de laatste partijen gaan van start en op vele fronten is het spannend. Ik heb zelfs al geruchten vernomen van match-fixing en omkoping . Nog niets van bedreiging, maar dat hangt wel in de lucht.

Vanwege de rust op het forum, vanwege mijn verveling en daardoor de lust om wat te typen en om iedereen een juist beeld te geven van de slotfase, plemp ik hier wat weg.

Groep 4
Rick en Ron allebei aan kop met 10 punten, Kees op 9 maar nog 1 partij te gaan. Als Kees wint hebben we er dus 3 met 10 punten. Ron heeft van Rick gewonnen, Kees heeft van Ron gewonnen en Rick heeft van Kees gewonnen. Gelukkig ben ik geen wedstrijdleider. Ik zou zeggen Rick in ieder geval door vanwege dit jong talent. Onder in groep 4 hoeft niemand zich zorgen te maken voor degradatie, alhoewel met het sterk groeiend aantal leden een groep 5 in de toekomst ook een optie is.

Groep 3
Jan heeft de leiding en is niet meer in te halen. Op de voet gevolgd door Iratush die (als hij wint) een half puntje achter hem belandt. Herman Hannie Kees en Jan B. bungelen samen in de staart en hebben allen nog wat te spelen.

Groep 2
Man man man, wat een groep. Misschien is het voor het eerst dat groep 2 in de breedte zo sterk is geworden. Er is niet 1 avond bij dat je denkt, oh vanavond heb ik een makkie. Het leuke van deze groep is ook dat er altijd onverwachte uitslagen komen door misrekeningen, overmoedigheid, suffigheid of onvoldoende openingskennis. Met wat geluk sta ik nu bovenaan, Eric vormt een bedreiging als hij de laatste match wint tegen Luuk. In dat geval heb ik minimaal een remise nodig tegen Jan. Adrie Gommers de sluipmoordenaar kan gelijk met me komen, maar onderling resultaat is ten gunste van mezelf. Mark eindigt als laatste en is daarin ook niet meer te passeren.
Groep 1
Frank staat ferm bovenaan met bovendien nog 2 partijen te spelen, hoe doet die gast dat toch. Verassend goed profileert Tycho zich in groep 1, daar gaan we (Frank) wat mee meemaken. Sander met nog 1 partij te gaan, mocht hij deze winnen staat hij over de tweede helft gelijk aan Frank maar mist de punten uit deel 1. Mithuss en Adrie bungelen onderaan en zullen waarschijnlijk verzwolgen worden in het brute groep 2 geweld.

Spanning en sensatie dus voor velen in de slotfase van intern 2016. Complimenten voor John die dit ieder jaar nog weer iets beter doet. Rest mij nog 1 vraag, wie koopt de bekers in? Ik heb een zwarte marmeren schouw dus graag geen bruine voet aan de beker van 2017.

Kortsnoi

beker