De Raadsheer bezig aan een druk schaakseizoen

Alsof het clubleven niets onder corona geleden heeft, wat natuurlijk niet waar is, is de Raadsheer alweer een paar weken bezig aan een seizoen wat na een paar moeizame en gebroken jaren  hopelijk weer ouderwets druk zal worden.  Alhoewel de agenda zo goed als vol staat is wedstrijdleider Niek Oostvogels er in geslaagd om een vlot lopend seizoenschema in elkaar te zetten. En samen met de kersverse nieuwe voorzitter Jos van Ginneken vormt hij een gedreven koppel waar de club alleen maar haar voordeel uit kan trekken.

Er doen maar liefst 39 spelers mee aan de clubcompetitie, verdeeld in drie groepen van verschillende speelsterkte. Volle bak dus op donderdagavond in café Het Wapen van Zundert in de Katerstraat. De clubcompetitie is alweer bijna een maand onderweg. De Raadsheer speelt ook mee in verschillende externe competities van de Nederlandse Bond. Je wilt je toch regelmatig meten met onbekende tegenstanders, nietwaar. Kijken waar je staat buiten de gemeentegrenzen van Zundert. Twee teams, achttallen, spelen mee in de zaterdagcompetitie en twee teams, viertallen, doen mee in de avondcompetitie. Er is ook nog  een team ingeschreven in de bekercompetitie. En de eigen bekercompetitie start deze week.

Uitslagen 3e ronde clubcompetitie groep 1: Jorrit Havermans – Hans van der Linden 1-0. Niek Oostvogels – Luuk van Dongen 0,5 – 0,5. Richard Pijl – Jos van Ginneken 0-1. Jan Vriends – Johan Goorden 0-1. Adrie Domen – Willem de Kort 0-1. Groep 2: Tygo Elst – Adrie Gommers 0-1. Ron Been – Goossen Keijl 0-1. Dennis Roelands – Marijn ten Velde 0-1. Jan van den Berg – René Roks 1-0. Thijs van Opstal – Bram van den Ouwelant 1-0. Groep 3: Herman Krijnen – Ralf van Aert 1-0. William Gommers – Victor Boekestein 1-0. Lars van Opstal – Mark Schraets 0-1. Ina Asselbergs – René Verheijen 0-1. Lia van Hooijdonk – Bernadette Egeric 0-1.