Komend weekend (19 en 20 november) vindt in Zundert een unieke combinatie plaats van zowel een computerschaaktoernooi als een computerdamtoernooi. Het evenement wordt onder de auspiciën van de CSVN (Computerschaak Vereniging Nederland) gehouden op de speellocatie van schaakvereniging De Raadsheer: Café/zaal Het Wapen van Zundert, Katerstraat 12. Raadsheerlid Richard Pijl is lid van de CSVN en heeft dit computertoernooi naar Zundert weten te halen.

Er lopen zelfs verschillende toernooien door elkaar: een Programmeurstoernooi ( het hele weekend) en een Gebruikerstoernooi (alleen op zaterdag). Op het programmeurstoernooi spelen ijzersterke zelf gemaakte schaakprogramma’s tegen elkaar en op het Gebruikerstoernooi nemen verzamelaars van oude bordcomputers het tegen elkaar op.

Het computerdamtoernooi wordt alleen op zondag gespeeld. Het moeilijk te kloppen schaakprogramma The King (hardware AMD FX8350K) van programmeur Johan de Koning is niet de topfavoriet, dat is in het huidige deelnemersveld Hiarcs van programmeur Marc Uniacke, maar was wel het brein in het populaire PC-programma Chessmaster. Richard Pijl speelt een thuiswedstrijd en heeft met zijn The Baron (28 core Intel Xeon E5-2697, 2,6 GHz) ook weleens het podium gehaald. Gratis entree. De zaal gaat op allebei de dagen om 9.00 uur open

Een gedachte over “Dit weekend uniek en sterk bezet internationaal computerschaak- en damtoernooi in Zundert.