Schakers zijn begonnen aan 2e seizoenshelft.

De kaarten zijn weer geschud, de nieuwe groepsindelingen zijn bekend, De Raadsheer is begonnen aan de 2e helft van het schaakseizoen. En er zijn een paar opvallende wijzigingen in de competitie te melden.  Zo is Goossen Keijl gepromoveerd van groep 2 naar 1 en hij begon daarin twee weken geleden  al met een mooie remise tegen Richard Pijl. Maar vorige week donderdag zorgde hij in Het Wapen van Zundert voor een daverende verrassing door de huidige clubkampioen Hans van der Linden te verslaan. En dat zijn er de laatste jaren niet veel gegeven. Van der Linden kwam in een matnet te zitten waaruit geen ontsnappen mogelijk was. Een droomstart voor Keijl in de hoofdgroep. Marijn ten Velde en André van de Laar zijn ook gepromoveerd naar groep 1. Ten Velde begon ook met een lekkere opsteker, met een remise tegen diezelfde Van der Linden. En het Roosendaals onderonsje tussen Van de Laar en Goorden eindigde in een voor beide spelers tot tevredenheid stemmende remise.

In groep 2 is Jan van den Berg voortvarend aan de 2e helft begonnen. Het is nog veel te vroeg om er conclusies uit te trekken maar 2 gespeeld, 2 gewonnen, zal Jan toch wel een lekker gevoel voor de nabije toekomst geven.

In groep 3 zijn Glenn Jacobs en Dennis Roelands sterk begonnen.  Met allebei 2 uit 2 zal het hen aan zelfvertrouwen voor de komende weken niet ontbreken.

Uitslagen groep1: Niek Oostvogels- Jorrit Havermans 0-1. Luuk van Dongen- Willem de Kort 1-0. Hans van der Linden- Goossen Keijl  0-1.  Jos van Ginneken- Richard Pijl 0,5-0,5. André van de Laar- Johan Goorden 0,5-0,5. Groep 2: Kees van Erk- Jan van den Berg 0-1. Herman Krijnen- René Roks 0-1. Adrie Domen- Jan Vriends 1-0. Victor Boekestein- Bram van den Ouwelant 0-1. Pascal Roos- William Gommers 1-0. Groep 3: Ron Been- Glenn Jacobs 0-1. Mark Smolders- Dennis Roelands 0-1. Mark Schraets- Ina Asselbergs 1-0. Peter Buijsse- Lia van Hooijdonk 1-0. Ralf van Aert- Corrie Daamen 1-0. Bernadette Egeric- Mia van Baarsen 0-1.