Eerste grote prijs bij De Raadsheer gaat dit seizoen naar Hans van der Linden.

Zoals in veel sportcompetities worden ook bij schaakvereniging De Raadsheer de grote prijzen vergeven in de maanden april en mei. Dan kan er geoogst worden wat in de maanden daarvoor is gezaaid.

A.s. donderdag speelt De Raadsheer de finale van de externe bekercompetitie tegen Oisterwijk. En a.s. zaterdag kan het 2e van De Raadsheer kampioen worden. Maar dan moet er wel met een monsterscore van 8-0 of 7-1 van EGS uit Goirle gewonnen worden.

De interne bekercompetitie zit er in elk geval al op. In de zevende en laatste ronde, er werd er één per maand gespeeld, had Bredanaar Hans van der Linden aan een remise tegen Wernhouter Niek Oostvogels genoeg om met 6 punten ongedeeld eerste te worden in deze zeer populaire competitie. In een veld van maar liefst 46 deelnemers maakte hij zijn favorietenrol volledig waar. Bedreigd werd hij nauwelijks of het moet door Leo Rietveld, ook Bredanaar,  geweest zijn die zoals elk jaar heel lang in het spoor van Van der Linden kan blijven maar op het einde dan toch net ietsje tekort schiet. Met 5,5 uit 7 werd hij 2e.

Waar Van der Linden in de interne clubcompetitie van De Raadsheer zijn grootste uitdaging ziet, heeft Rietveld dat in de bekercompetitie. Hij speelt zijn wekelijkse partij bij Sv De Baronie en heeft dus bij De Raadsheer maar één kans om een prijs te pakken en dat is in de bekercompetitie. Maar Rietveld kennende, doet hij volgend seizoen gewoon weer een poging. Zundertenaar Lars van Opstal won net als een week eerder in de clubcompetitie weer van zijn dorpsgenoot Jan van den Berg en kwam daarmee ook op 5,5 punten. Maar omdat hij wat minder weerstandspunten had verzameld werd hij derde.

De top twintig ziet er verder als volgt uit.

Met 5 punten: Niek Oostvogels, Bram van den Ouwelant en Johan Goorden.

Met 4,5 punten: Thijs van Opstal, Pascal Roos en Glenn Jacobs.

Met 4 punten Luuk van Dongen, Dennis Roelands, Richard Pijl, Jan van den Berg, Jorrit Havermans, Victor Boekestein, William Gommers, Erik Roks, Mark Schraets, Mia van Baarsen en Cindy Struijs.