Oproep: matjes

Yoga is hartstikke goed voor je. Daarom een oproep: koop een matje en ga lekker yoga’en!

Nee joh, ben je gek! Yoga, puh. Je bent m’n tante Truus niet! Ga lekker schaken, man! Of  vrouw. Dit is natuurlijk een oproep voor schaakmatjes. Heb je op de online clubavonden iemand lekker mat gezet? Stuur een screenshot op en ik plaats hem in het bericht hieronder.

(Voor de internetfabeten: ga naar of https://www.chess.com/tournament/live/1e-online-clubavond-1161809 of https://www.chess.com/tournament/live/2e-online-clubavond-1167257 en scroll naar beneden naar het kopje pairingen. Hier kun je alle partijen terugvinden per ronde. Vervolgens open je het knipprogramma op je computer en stuur je de screenprint naar het e-mailadres hierboven.)

Let op: graag alleen matjes van onze online clubavonden. Je winstpartij van 12 jaar geleden tegen een tandeloze minderjarige Pakistani interesseert echt helemaal niemand.

Check bijvoorbeeld deze matjes:

Hierbij een windmill matje tegen Jan vd Berg. Fantastische mat van een geweldig schaker al zeg ik het dan maar zelf. Ongekend wat een talent! De vereniging mag toch maar in hun handjes knijpen met zo’n voorzitter.

Nog geen half uur later kreeg ik dit prutswerk op het bord. Wat een geluk voor die Niek(wit) zeg… Zoals je ziet sta ik volstrekt superieur met mijn toren op de 7e rij en heb ik bovendien nauwelijks nagedacht over onze partij en ruim tijd over. Bah. Waar hij toch het lef vandaan haalt om mij zo lafjes mat te zetten?

In een topic als dit verwacht je van Daan natuurlijk ook de nodige input. In het eerste diagram had tegenstander Reedshaar 4 minuten nodig om mat in 2 te vinden. Waarschijnlijker is dat hij even rustig naar het toilet is gegaan, een biertje heeft opengetrokken en daarna de mat heeft voltrokken.

Bonusmat van Daan:

Een gedachte over “Oproep: matjes

1. Leuk idee. Ik heb mijn verzameling partijen doorgelopen en met verbijstering moeten constateren dat ik geen enkele partij met mat gewonnen heb.