De Raadsheer begint aan nieuw schaakseizoen.

Als de praalwagens uit het Zundertse straatbeeld zijn verdwenen, is het traditie dat meteen erachteraan het schaakseizoen bij De Raadsheer van start gaat. De clubavond is en blijft natuurlijk de donderdagavond en de speellocatie natuurlijk Het Wapen van Zundert in de Katerstraat.

Om half acht worden deze week de eerste zetten gespeeld in wat hopelijk een coronavrij seizoen zal worden wat na een paar gebroken jaren weer volgens schema mag verlopen. Er doen bijna veertig! schakers en schaaksters mee aan de seniorencompetitie. Ja, de schaaksport is populair en dat merk je ook in Zundert en omgeving.

Er wordt gespeeld in een laddercompetitie en de deelnemers zijn al naargelang speelsterkte verdeeld over drie groepen. De competitie bestaat uit 2 cycli van elk 12 ronden. Na elke cyclus vindt promotie en degradatie plaats. De Raadsheer is er klaar voor en de spelers staan te trappelen: “Let the games begin”!

Wil je misschien nog meedoen aan deze competitie? Nou, dat kan, hoor, geen probleem, wedstrijdleider Niek Oostvogels kan gedurende het hele seizoen moeiteloos nieuwe spelers inpassen. Dat is het handige van een laddersysteem. Kijk anders ook maar eens op de mooie website van de club: www.sv-deraadsheer.nl