Schaak-Off avond ook voor thuisschakers

De Schaak-Off is een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNSB) waaraan iedereen kan meedoen. Het is een mooi woord om niet alleen de start van het nieuwe seizoen te vieren maar ook om de thuisschakers kennis te laten maken met het clubschaak en wedstrijdschaak. Er is een lokale voorronde en de betere spelers  kunnen doorstoten naar een regionale of zelfs een landelijke finale.

Meer dan 70 schaakclubs doen mee met dit mooie initiatief. En daar zit natuurlijk ook schaakvereniging De Raadsheer uit Zundert bij! Op donderdag 21 september wordt in Zundert het Schaak-Off toernooi gespeeld.

Het toernooi wordt gespeeld in vierkampen. De indeling vindt plaats op basis van ervaring en niveau zodat iedereen een leuk toernooi heeft. Iedereen speelt 3 ronden van ongeveer 50 minuten (de bedenktijd is 20 minuten per persoon, plus 5 seconden per zet).

Het mooie aan de Schaak-Off is dat iedereen kan meedoen onder het aloude motto: ”Meedoen is belangrijker dan winnen”. De Schaak-Off is voor clubleden maar zeker ook voor thuisschakers en online schakers die graag eens fysiek willen schaken op een club. Dus kom gerust naar Het Wapen van Zundert. En ken je iemand die thuis of online wel eens schaakt, breng die dan gerust mee! Deelname is gratis. Datum: 21 september 2023. Locatie: Het Wapen van Zundert, Katerstraat. Aanvang: 19.30. Einde: +- 22.30
Aanmelden via mail naar niek@sv-deraadsheer.nl